fredag 26. april 2019

Mollyplugger

Jeg lærte nettopp (av borettslagets huseierbok) at gipsplatevegger faktisk tåler å få tunge ting hengt på seg, bare man bruker riktige plugger. Jeg skulle hjelpe en dame med å henge opp en garderobehylle i gangen. Og siden veggen består av gipsplater, så tenkte vi det var smart å bruke mollyplugger , er. Da trekker du inn metallbeina i stedet for å skru, og får et anker som sitter bedre.


Det jeg lurer på er ca hvor mye vekt denne hylla kommer til å tåle,. Så sant TVen ikke skal monteres på en arm, så er ikke kg fryktelig mye vekt for mollyplugger. Jeg vet ikke hvordan disse du banker inn er, men en vanlig. Har kjøpt mollyplugger på Biltema, men de griper ikke ordentlig.


Det kan være noe herk å få hengt opp ting på gipsveggene, men det finnes råd for dem som har et tungt bilde stående på vent. Har du spørsmål om produktet? Onsdag morgen var Otto Robsahm i studio med en tommer flatskjerm og en stor gipsvegg. Han viste God morgen Norges seere hvor viktig det er å bruke. Med riktig valg av festemiddel kan du føle deg trygg på at det du henger opp blir hengende.


Det er faktisk lett å henge tunge ting i en gipsplate! Hvorfor føler jeg meg ikke noe bedre, savner han bare mer desperat for hver dag som går, vi har ingen kontakt, jeg hater meg selv, det skjærer i brystet når jeg. En annen type plugg som ofte blir sittende igjen i vegger er gipsplugger, eller gipsankre som de heter på fagspråket.


Disse kan være langt vanskeligere. Off topic,men elsker mollyplugger. De aller fleste som skal male huset har fått med seg at man først må starte med å påføre kledningen en god grunning. Men enten huset er helt nytt.


Expanderskruv i gipsskiva med tång Ellen Sundh. Unsubscribe from Ellen Sundh? Hvis man limer i tillegg til det dere kaller mollyplugger men jeg kjenner som plateanker, så er man nok temmelig sikker på at hylla blir hengende. De har fjærbelastede vinger montert på skrugjenger.


Mollyplugger brukes først og fremst i tak og hule vegger. Pluggen skyves gjennom hullet med vingene lukket. Jeg skal skru opp et par hyller på kjøkkenet, men har funnet ut at veggen er en gipsvegg. Jeg må vel bruke såkalte mollyplugger eller ekspansjonsplugger eller. Gipsskrue for gips, blankforsinket Bruksområde.


Ikke bruk mollyplugger eller andre gipsplateskruer til en så tung ting bare i selve gipsplata, den vil antagelig ramle ned etter kort tid. Vis Profil View Forum Posts Personlig Melding View Blog. I gipshimling og gipsvegger anbefales det brukt mollyplugger som kan kjøpes i jernvareforretning.


Vær varsom ved hulltaking i himling og vegger,. Fotball-EM i Frankrike og sommer-OL i Brasil står snart for tur. I den forbindelse er det nok ekstra mange der ute som drømmer om å skaffe seg en real storskjerm.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg