mandag 2. juni 2014

Jekke opp bil

Jekke opp bilen fremme, hvilket punkt? Bil : Jeg pleier alltid å jekke opp bilen ved jekkpunktene på siden med saksejekk, men har kjøpt meg en. Kan en bil med vanlig, stiv bakaksel (drift på bakhjulene) enkelt jekkes opp ved å plassere jekken midt under klokka? Kjøpte min første bil i fjor høst og er veldig godt fornøyd.


For de av oss som ikke har løftebukk. Når dere skal gjøre ting under bilen. Løfter dere alltid bilen opp i front og bak også setter bukker. Jeg har den første du linket til der.


Deilig å slippe å jekke seg ihjel for å få bilen opp. Pumper bare et par ganger,. De to minste fra Jula og Torshov Rekvisita klaret å løfte opp Volvoen, men de var urimelig tunge å jekke opp.


Hvor er den beste plassen å jekke opp bilen framme med garasjejekk? Skal løfte begge sider samtidig. Må jo være en plass som er solid og. Det går vel dårlig om jeg tar og jekker opp på de. Ser rett og slett ut som en må jekke på.


Den løfter tonn, nok til de fleste biler om man jekker opp ett og ett hjørne. Den har normal løftehøyde,. Litt tyngre enn gjennomsnittet å jekke me. Er dette noe man trygt kan gjøre?


Ser det er en forsterkning ca ved midten i front på ramma. Eller er det bedre bak på ramma. Om vi skal gjøre noe, så er det å jekke opp selve hytta og kile mellom bunnsvill og mur, eller kanskje tilogmed bare bytte vinduene som har kilt seg.


Kan jeg sette en planke langs kanalen og bruke jekken på planken for å få opp bilen ? Saken er at jeg ikke kan bruke jekkpunktene, for der skal bukkene. Jeg mistet bilen fra toppen av hi lift, skulle bare jekke opp fronten. Hei Går det det greit (uten fare for å ødelegge noe) å jekke opp bilen foran ved å plassere jekken under travers? Kan man plasser den under rear.


Trolig er det kanskje like billig å jekke opp garasjen, pigge bort hele sålen og begynne på nytt. Er du sikker på at setningene har stoppet ?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg